poniedziałek, 6 sierpnia 2012

Nie lubię początków

Kilka słów na wstępie.

Postanowiłam założyć bloga. Już jakiś czas miałam ten zamysł, jednak teraz , kiedy mam mnóstwo czasu mogę go zrealizować.
Jestem Alesa. Nazwała mnie tak koleżanka w pracy i spodobało mi się,  a na początku śmieszyło. Oprócz moich różnych myśli będzie tu  trochę francuskiego, którego postanowiłam się nauczyć rok temu.
Skąd taki tytuł bloga- nowy rozdział ?
Zaczynam swój nowy rozdział każdego roku na emigracji. Mój pierwszy rozdział, miał miejsce trzy lata temu. Wyjechałam, gdy zawaliłam rok  na studiach. Ogromny cios. Nie wiedziałam co robić dalej. Znajomi studiowali, zakładali rodziny, mieli pracę. .Ja w jedne wakacje straciłam i pracę i uczelnię. Koleżanka z uczelni opowiedziała mi o au-pair. Nigdy wcześniej o tym nie słyszałam. Wtedy było to dla mnie bardzo egzotyczne. Wyjazd do innego kraju, opieka nad dzieckiem , nauka języka w praktyce. Zaciekawiło mnie, zaczęłam o tym czytać. Aż w końcu znalazłam ofertę na forum operek. Niedługo potem bukowałam bilet na zieloną wyspę. Po trzech miesiącach wróciłam do kraju.
Później była Francja. I teraz jestem tu kolejny raz, kolejny sezon. Uwielbiam ten kraj . Sery, wino, bagietki, szynka parmeńska, ślimaki i inne cuda w kuchni. Mogłabym pisać godzinami, co mnie urzeka i zaskakuje.  O tym, w kolejnych postach .
Znalazłam artykuł w gazetce Top, odnośnie pływania. Oto kilka słówek . Może dzięki umieszczaniu ich tutaj łatwiej będzie mi zapamiętywać.

1. léger - lekko

2. sentir- czuć

3. révisez - oceń

4. brasse- klasyczny

5. ramper - czołgać , pełzać

6. apprenez - naucz ( ? nie znam odmian, niestety)

7. sous - pod

8. permet - pozwalać ( podobnie do ang.)

9. améliorer - polepszać

10. souffle- oddech



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz